lauantai 12. marraskuuta 2016

Sielunmaisema: Isänpäivä


Hyvää isänpäivää isi & coolein pappa ever. 
Olet meille kaikille niin kovin rakas. Ilman sinua ei olisi minua.
 Kiitos mm. näistä sorjista sääristä (!) ja hyvästä, kotoa opitusta työmoraalista sekä uskosta siihen,
että minä pystyn ja osaan, jos vain opettelen. 


Hyvää isänpäivää Jukka. Olet Väinölle paras mahdollinen.
Olet minun kallioni silloin, kun tuuli tuivertaa.
 Läpi vaippavuorten ja oksennustautien, kaikkien kipuilujen. Kiitos, että olet. 

Ja te minun pappat siellä, jos ruudun äärelle satutte (tai jos mummut lukevat ääneen). Me olemme niin onnekkaita, että sitä on vaikea kuvailla sanoin. Kuinka tärkeää on ollut pienestä tytöstä asti tietää, että naapuriin voi aina juosta, oli asiaa tai ei. Ja kuinka onnellista on, että vaikka minun äitini isää ei enää ole, mummulla on rinnallaan ihana ihminen, ja meillä jälleen pappa sielläkin talossa. Miten tärkeää on, että Väinö on kanssanne saanut tehdä niin veneretkiä kuin puuhommiakin, syödä kalaa ja ihmetellä traktoreita. Emme koskaan lähde luotanne nälkäisinä, ja usein on tunne, että saamme niin paljon enemmän kuin voimme koskaan antaa takaisin. Kiitos.

Ja mitä olisi elämäni isien ja pappojen lista ilman appea, Väinön toista pappaa? Hyvää isänpäivää, Jussi-pappa! Jos poikasi on kallio, sinä olet vuori. Meille kaikille.


Hyvää isänpäivää kaikki isit!